Ford Escort (Europe)
И тоже было богато спортивными модификациями: Для многих они стали первым автомобилем на пути в профессиональный автоспорт. Свою роль сыграла цена: Хотя было одно исключение в пятом поколении — полноприводный Форд эскорт мк7 RS Cosworth, но это совсем другая история.
Убрали всё лишнее, в том числе и ржавчину, усилили в нужных местах, вварили каркас по требованиям Group 4 и сразу расширили арки, чтобы туда влезли форд эскорт мк7 е колёса. Многие внутренние элементы фактически сделали заново, чтобы придать дополнительной жёсткости кузову и поместить нестандартные узлы. Затем команда перешла к следующему пункту: Да, форд эскорт мк7 AP Racing не зря едят свой хлеб, если тормоза такого диаметра им удаётся поместить в е колесо.
Кстати, роторы с J-образными насечками, именно такие чаще всего можно увидеть на современных болидах из WRC. Всё это великолепие инженерного искусства дополнили превосходными койловерами AVO с тремя типами регулировок. Но и тот здорово преобразился: В остальном же это совершенно иной продукт: Всю эту красоту форд эскорт мк7 красиво проложенные тормозные магистрали и аккуратные крепления форд эскорт мк7 выносных бачков амортизаторов. По законам раллийного жанра пара стандартных фар — это неприлично мало света, ведь бывают и ночные допы.
Результатов: 3,186
Думаю, что уже все читатели догадались, какой агрегат выбрали. Конечно, это легендарный YB от Cosworth — рядная клапанная четвёрка.
The car came in for criticism форд эскорт мк7 its lack of oddments space, with a glove compartment only available on higher end models, and its stalk-mounted horn. Panel-van versions catered to the commercial sector.
The 1. A cosmetic update was given in note that Australia received differing updates — see belowwith L models gaining the square headlights previously exclusive to the GL and Ghia форд эскорт мк7 and there was an upgrade in interior and exterior specification for some models.
Underneath a wider front track was given. In and three special edition Форд эскорт мк7 were launched: Production ended in Britain in Augustother countries following soon after.
InFord Australia standardised the use of the blue oval форд эскорт мк7 across the Escort model range. These Escort models are identified by the familiar blue Ford oval in the centre of the grille and форд эскорт мк7 the right of the bootlid. InFord Australia gave the Escort an update, increasing basic equipment levels and standardising square headlights on L and GL models previously only available on Escort Ghia.
These RS cars certainly looked the part, but were actually powered by the same 2. A total of 2, Australian RS cars were made.
While offered in many model forms, the Escort, like the Cortina форд эскорт мк7, was not popular on the Australian market, largely due to expanding competition from Japanese imports and the established preference of Australian drivers for larger six-cylinder vehicles.
Unlike the Australian models, the New Zealand Escort range followed the specifications форд эскорт мк7 the British models, aside from the use of metric instrumentation. All bodystyles were assembled, including the estate — previously in Mk I guise a built-up import from the United Kingdom.
A large choice of models were available in the NZ Escort range, consisting of 1. A three-speed automatic transmission was available as an option for most 1.