Through digitalization of development environments, expressions in design and development processes have been undergoing a revolutionary change in recent years.
As designers are nissan 2020 vision gran turismo introduced to environments where they can express and share their insights more quickly, they have discovered new possibilities in realizing their imaginations in tangible forms; this time in the virtual environment called Gran Turismo.
The styling study modeled virtually, by young designers in the UK, in turn set aflame the passions of young engineers on the development side in Japan, instigating a variety of technical evaluations and simulations that led to the ignition of the 3D vehicle in the Vision Gran Turismo Project. These organic-looking front fenders and the geometric rear fenders both surround the tires to meet each other, and the air rushing forth from the front is cut apart nissan 2020 vision gran turismo led into the body with its precision features.
The air entering the front side inlet goes through the inner side of the wheels, and is drawn out in an accelerated manner due to the exhaust nissan 2020 vision gran turismo the front fender outlet. This allows the body to cut through the wall of air at high speeds with minimal effort.
Behind this point a flow is created in the nissan 2020 vision gran turismo fender allowing the air to escape behind, minimizing the turbulence behind the car. Воздушный поток, обрушивающийся на автомобиль спереди, рассекается надвое и направляется внутрь кузова по тщательно просчитанным маршрутам.
Так, поток из передних воздухозаборников проходит вдоль внутренней стороны колес, а затем с повышенной скоростью вырывается из выпускного отверстия под передним крылом. Это позволяет существенно снизить лобовое сопротивление на больших скоростях.
Задние крылья, в свою очередь, обеспечивают отток воздуха назад, уменьшая турбулентность потока позади машины. Как видите, несмотря на несколько угловатые формы, в части аэродинамики концепт-кар не уступает гоночным прототипам Ле-Мана.
Активное заднее антикрыло поднимается и опускается в зависимости от скорости. Дополнительную прижимающую силу обеспечивает разрежение воздуха под днищем, создаваемое специальным изгибом днища, отводящим воздух под передние крылья, и задним диффузором.
В конструкции автомобиля немало других подобных решений, улучшающих управляемость на больших скоростях. В ходовой части машины используется высокоэффективный гибридный привод FR-4WD, объединяющий V6 двигатель с двойным турбонаддувом и 3 электромотора, которые обеспечивают мгновенную прибавку мощности при нажатии на педаль газа.
Дальнейшее движение до очередного поворота обеспечивается за счет ДВС. Ссылки по теме.