Honda Civic Hatchback EK2 | DRIVE2


honda ek 2

Инженерам удалось сохранить преемственность поколений новой модели, — в профиль машина поменялась, но несущественно, зато анфас явно пришелся публике по душе. Фары стали больше, что значительно осовременело машину. Изменения претерпела и задняя часть автомобиля. Так, задняя дверь на кузовах хетчбэк стала единой, что повлекло замену задней оптики. Профиль же автомобиля остался honda ek 2, и в сумерках различить машину мог бы только специалист.

Honda Civic Hatchback Ek2

Гамму моторов конструкторы также оставили от прежнего Civic, правда полностью исключили карбюраторные версии. На самых простых Civic устанавливались двигатели D13B, которые не отличались особой мощностью, зато были очень экономичны. Самым honda ek 2 двигателем оставался D15B, который устанавливался на большинство Civic этого поколения.

honda ek 2

Он мог оснащаться также и системой VTEC, которая позволяла развивать honda ek 2 л. Еще более мощным был Civic в комплектации SiR. Мотор, доставшийся ему от предыдущего поколения позволял развивать л.

Наконец, топовой версией Civic шестого поколения стал легендарный Civic Type R. Последнему удалось стать некоей иконой и маяком для любого гражданского автомобиля со спортивными амбициями. Судите сами, усовершенствованный мотор B16B позволял безо всяких нагнетателей или турбин развивать мощность в невообразимые л.

Honda ek 2 результат недостижим для большинства автопроизводителей по сей день, а Honda этого добилась еще в конце х!

Honda Civic шестого поколения был богат на различные комплектации и варианты. Оцените внушительный список-выбор, который вставал перед потенциальным покупателем: Japan[ edit ] There was also the Civic Type Rsold only in the Japanese domestic honda ek 2and only available as a hatchback and a 5-speed manual with LSD as the only available transmission.

The chassis was given the designation EK9.

honda ek 2

The EK9 was very special as it was essentially based on the JDM EK4 SiR honda ek 2 taken out of the production line and given additional reinforcement to the chassis and body shell.

Weight was also meticulously removed to create a light weight racecar feel. Other additions over the EK4 were bigger brakes,5 stud wheel hub, quicker steering ratio, specially tuned suspension, Recaro seats, MOMO steering wheel, titanium shift knob, front lip spoiler, rear wing, smoked headlights honda ek 2 a hand built engine that embodied the racing spirit of Honda.

This engine featured a hand polished cylinder head, lighter flywheel, redesigned cam profiles, high compression pistons and balanced crankshaft. The gearbox was fitted with a helical type limited slip differential. It has the 1. S2 was the sportiest mode.

South Africa[ edit ] In South Africa, the 3-door hatchback was sold under the "Civic Coupe" pre-facelift and "Civic" facelift nameplates. The 4-door sedan was marketed under the " Ballade " nameplate. In South Africa the 2-door Civic coupe Si was not available. Chassis codes also differed to other markets: The Type R was never released into the Honda ek 2 African honda ek 2.

Различия между EK3, EK4, EJ9

It was built in five-door, two-door coupe and Aerodeck Estate models in various trim levels and engine sizes. The Aerodeck name was honda ek 2 used on the Honda Accord Aerodeckwhich was a two-door station wagon, popularly known in Europe as a shooting-brake.

These came with five-door body and fifty-five litre fuel tank, ABS, driver and passenger air bags, power steering and electric door mirrors, amongst other honda ek 2. The honda ek 2 models came with air conditioning as standard. The 1. The Domani-based Civics were also available with the Rover L-Series diesel engine which was a 2-litre, eight-valve, direct-injection turbocharged unit 20T2N, 20T2R ; an essential addition in the European market.

honda ek 2

Later diesel engines came with intercoolers. Compared to the original Domani, the Liftback and Aerodeck featured a new interior, similar to that of the more upmarket Rover Standard 1. The VTI-S improved on the appearance of the standard Civic VTi five-door with a more pronounced front lip and also a rear lip honda ek 2 the bumpers, and different side skirts.

honda ek 2

Оцените статью
Для любых предложений по сайту: [email protected]